onsdag 26 januari 2011

Dagens middag

Idag lagade jag en riktigt god middag. Testa du också. :-)



Du behöver:

Bananer
Curry/Mango krydda
Quorn
Paprika röd
Rödlök
Vitlök
Matlagningsgrädde
Grönsaksbuljong
Mango Chutney
Cashewnötter

Värm upp olja med Curry/Mango kryddan i en stekpanna. Lägg i tjocka skivor banan och stek på ganska hög värme. Lägg sen bananerna på ett fat så länge. Bryn quorn, paprika, rödlök och vitlök. Tillsätt matlagningsgrädden, ½ grönsaksbuljong, 2 dl vatten och ½ dl mango chutney. Låt koka i ca 5 minuter. Salt, peppar och mera curry/mango?
Servera med basmatiris, garnera med bananer och cashewnötter!

Receptet hittade jag här

Jag tog bara curry, hittade ingen krydda som heter curry/mango, så vet du vilken krydda det är får du gärna höra av dig. :-)

Nu måste jag göra mig klar för sängen!
Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar