söndag 15 april 2012

Glad?

Det är många som frågar mig om jag kan känna glädje i den här fruktansvärda situationen. Om det går att njuta av livet och se det positivt. Det är svårt att förklara hur man klarar av att leva i den här situationen, hur man klarar av att få besked om att man har obotlig cancer som 26 åring, att man kommer att dö tidigare än vad man tänkt. Meningen med livet för mig har alltid varit att skaffa familj, jag har aldrig känt ett sug efter att sticka ut och resa i flera månader eller uppleva andra sådana saker. Min önskan och längtan har alltid varit att skaffa barn, vara en familj och ge all den kärlek jag har till mitt/mina barn och man.
Jag känner mig arg för att jag har drabbats av det här, att jag ska behöva uppleva den här rädslan över att överge min familj för tidigt, min fina familj. Jag vill finnas för Stella när hon är 15 år och har killproblem, jag vill finnas där då, bli kallad idiot, vara den sämsta morsan i hela världen för att jag säger nej till något....bara jag får vara morsa då... Jag blir så arg och ledsen, samtidigt som jag faktiskt kan känna den där glädjen, glädjen över att jag faktiskt får vara med här och nu, att jag får må bra, att jag får pussa på min underbara dotter som jag älskar mest av allt, att jag får leva med min familj, min underbara man, min fantastiska man. Jag är tacksam, så otroligt tacksam. Den glädje som jag känner för det jag får uppleva, den glädjen kommer från hjärtat och en sån glädje kände jag aldrig innan jag blev sjuk.

Tack alla fina människor som finns i mitt liv! Tack också till er som läser bloggen och till er som lämnar fina kommentarer, dom värmer verkligen!



7 kommentarer:

  1. Jag är så tacksam för att du är min vän, min älskade vän.

    Ni finns alltid i våra tankar och våra hjärtan!

    Kärleksfulla kramar från oss alla tre

    SvaraRadera
  2. Jag har sagt det förr och säger det igen. Du är en sån beundransvärd kvinna Cathrine. Jag är också som du arg och ledsen över vad ni behöver gå igenom. Men är det några som kommer ta sig igenom detta, så är det ni <3 Jag är så glad över att du och din fina familj är en del i vårt liv <3 Puss i massor.

    SvaraRadera
  3. Tack för att du finns i mitt liv min älskade syster yster. Den bästa systern i hela hela världen <3

    SvaraRadera
  4. Tack gumman för att du finns och alltid har funnit för mig!
    Du och jag delar samma mål i livet men jag kan bara förstå en bråkdel av den ilska och frustration du känner. Det finns ingen rimlighet med allt detta men jag hoppas och tror att du om någon kommer klara det här i många år till !
    Det är du som ska ha tack för att du delar med dig och låter oss få vara en del av ert liv även på avstånd!
    Med kärlek!

    SvaraRadera
  5. Hej hjärtat, vi älskar dig så otroligt mycket. Vi tänker på dig och er varje dag. Hur kan livet vara så här grymt, men vi skall kämpa tillsammans och hoppas att du får vara med Stella, Stefan och oss den dagen då Stella är 15 år :-) Kramar i massor. Mamma och pappa

    SvaraRadera
  6. Min älskade vän, om du visste hur mycket det betyder att du kämpar mer än du någonsin gjort även fast smärtan och krafterna ibland säger annat. Varje gång jag ser fullmånen ser jag dig och hoppet av att ett mirakel ska slå in. Du finns i mina tankar, i mitt hjärtats slag, i mina andetag och så ska det förbli måååånga år framöver! Älskar dig!

    SvaraRadera