onsdag 18 april 2012

Sista behandlingen...

Idag är det den sista planerade behandlingen... Jag och Stella ska ta en promenad upp till sjukhuset här i Falun, skönt att slippa åka till Uppsala. Stefan jobbar, så Stella får följa med mamma till detta trevliga ställe. :-)

Ja, det är alltså den sista planerade behandlingen idag och det är med blandade känslor kan jag säga. Jag kommer att äta tabletter varje dag nu istället och förhoppningen är ju att dom ska göra att skiten inte växer. Bara för att jag går på cellgifter så finns det inget som säger att allt stannar upp, men på nåt sätt så har det blivit min vardag och det ger en trygghet. Nu ska jag åter igen kastas ut i det okända. Jag är rädd!
I den här rädslan så ser jag också fram emot att slippa cellgifterna. Slippa alla biverkningar, få tillbaka mina ögonfransar, ögonbryn och håret. Bara mitt hår blir lite tjockare (ser just nu ut som en man som börjat tappa håret) så lägger jag undan perrisen. Då dyker en ny Cathrine upp här på bloggen. :-) Jag har redan bestämt mig för att köpa nya glasögon den dagen jag går ut för första gången i rakat hår. Ett par större glasögon, så jag kanske ser lite cool ut. :-)

Nu tänkte jag diska undan lite och sedan vill min underbara, men lite gnälliga sötnos äta. Stella är i en liten gnällperiod, tror det händer mycket nu och då blir man väl lite gnällig, men eftersom Stellis har varit världens snällaste unge och knappt gråtit tidigare, så blir detta lite ovant för hennes föräldrar. Får man det där leendet, så är allt det jobbiga som bortblåst i alla fall. :-) Min älskade unge, så tacksam jag är för att jag har dig, att du finns hos mig. Du är en kämpe, utan dess like! Jag och pappa älskar dig mest av allt, du är vårt allt!!

Nu ska vi ta tag i dagen. :-)

4 kommentarer:

  1. Hoppas behandlingen går bra och att tabletterna kommer förenkla din vardag lite. Jag längtar efter att få se den Cathrine här på bloggen!:)Jag är också ute efter nya glasögon. Kan tipsa om en sida www.smartbuyglasses.se . Billiga glasögon som man beställer online. Finns massa olika märken och har du bara ett recept så kan du beställa med din styrka! :) Kram gumman.

    SvaraRadera
  2. Hej Cathrine! Du är så tuff och jättebra. Jag håller tummarna för Dig, Stefan och Stella för en lång och bra framtid tillsammans. Det bästa som går givetvis. Lotta och jag kom tvåa på bridgen i Borås i fredags (19 par), nu sommaruppehåll, vi söker sommarbridge på annat ställe. Hälsningar och kramar i mängd / mormor.

    SvaraRadera
  3. Hej Hanna Här. Lisas kompis, stefans kollegas sambo, eller ja, din gamla granne... Vill bara säga att jag beundrar dig/er. nu är fantastiska att ni orkar... all styrka och kärlek till er... Har velat säga det till er, men inte vågat med rädsla att beröra ett känsligt ämne... men Lisa tipsade om bloggen... så nu tog ja mig mod att skriva...

    SvaraRadera