onsdag 30 maj 2012

Strålning

Hej där!

Vi hade en jätte trevlig helg i Uppsala! Tog det lugnt, festade, åt gott, umgicks och drack kaffe bl.a. :-) Tack Marie för att vi fick ta över ditt sovrum!

Jag var kvar i Uppsala tills idag, Stefan åkte hem igår. Idag har jag varit på röntgen på strålningen. Man kommer att stråla min/mina knöl/knölar i bäckenet. Har fått problem med den/dom, speciellt när jag sitter, så jag hoppas verkligen att strålningen krymper den/dom.

Förra onsdagen fick jag svar på röntgen som jag gjorde för ett tag sen. Alla tumörerna har växt lite... Kändes så klart otroligt tråkigt att höra, men nu hoppas jag på tabletterna som jag äter. Kan inget annat än att hoppas och tro. Det sista jag kommer göra är att ge upp!

Den här helgen kommer mina föräldrar och hälsar på. Stefan jobbar natt både fredag och lördag, så honom kommer vi inte se så mycket av. :-(

Nästa vecka kommer man att börja stråla. 10 vardagar framåt, så jag och Stella kommer att spendera mycket tid i Uppsala de närmsta veckorna. Mamma kommer att vara med oss i Uppsala eftersom Stefan måste jobba här hemma... Vi kommer sakna honom tokmycket, men som tur är kommer han och hälsar på oss om inte vi kommer hem.

Bara jag tittar på den här ungen så får det mig att kämpa!!!! Finns inget som får mig att ge upp!!

Ta vara på livet!

3 kommentarer:

  1. Hej gumman. Jag har inget planerat från och med den 8e, så behöver ni någon hjälp i Uppsala så är de bara att höra av er så hoppar jag på tåget!!Hoppas strålningen kommer gå bra. Tänker på er <3

    SvaraRadera
  2. Det var så roligt att ha er här :) Och det kändes jättetomt när ni hade åkt! Ni får ta över mitt sovrum när ni vill :)

    Du är beundransvärd Cathrine! Jag har sagt det förr och jag säger det igen; Jag är så stolt över dig och beundrar dig mest i hela världen <3

    Vi ses nästa vecka, säg till om du behöver hjälp med något. Jag finns här, jämt och hela tiden <3

    KRAMAR!

    SvaraRadera