torsdag 3 januari 2013

Frisk för en dag!

Idag har jag och Stella lekt med Marlene, Ted och Mio. Var mycket trevligt!! Man får verkligen energi av att umgås med bra människor.

Natten var inge vidare här hemma. Det började perfekt! Stella somnade själv, jag gick bara ut från rummet, precis som vi alltid kunde göra förut. Jag och Stefan hamnade i chock. :-) Stella har en fruktansvärd hosta och i natt vaknade hon och blev ledsen, vilket resulterade i att hon fick sova mellan oss. Då kan man säga att min sömn inte blir speciellt bra. Har dessutom fått svettningar på nätterna. Vaknar toksvettig och efter ett tag fryser jag eftersom allt är fuktigt/blött. Så jävla irriterande! Inser att jag svettas på dagarna också, men då kan jag reglera det själv med att klä av mig. (Ja, inte naken :-)) Hade så här när jag fick cellgifter, men varför nu!!? Förmodligen tumörerna som jävlas. Jaja, är väl bara att gilla läget.

Önskar så att jag kunde få vara frisk en enda dag, bara få känna hur det känns att vara frisk och pigg. Fan vad jag skulle göra mycket då! Sticka ut och springa och träna på gymmet är två av sakerna jag skulle göra. Sedan skulle jag leka som bara den med Stella. Ge henne full uppmärksamhet hela dagen. Snacka om att hon skulle ha en bra mamma den dagen....

Ikväll ska jag lägga mig tidigt. Stefan jobbar natt, så har ändå ingen att umgås med.

Önskar så att du hade en frisk mamma, mitt älskade barn!

8 kommentarer:

  1. Katten!!! Stella har en fantastisk mamma!!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Men lilla hjärtat du är världens bästa och underbaraste mamma som Stella kan ha, så det så.
    Du gör så otroligt mycket trots att du är trött slut och tyvärr mycket sjuk, du om någon måste försöka se det så att du gör det du orkar och kan den dagen.
    Finns faktiskt många som inte gör något trots att dom är fullt friska.
    Dessutom tror jag alla föräldrar känner så som du att man inte räcker till och då har du en orsak att känna så.
    Stefan får vara den som leker och du den som myser med Stella.
    Många stora bamsekramar fr mamma

    SvaraRadera
  3. Cathrine, du är en sån underbar mamma till Stella! Håller helt med din mamma här ovanför.
    Kramar från Carina P.

    SvaraRadera
  4. Du är en helt underbar mamma, Stella kan inte ha en bättre mamma, och hör sen!

    Kramar Millan

    SvaraRadera
  5. Hej
    Jag såg ert reportage på nätet o hamnade här på din blogg. Jag vill bara skicka er lite stärkande kramar från en Stockholmare men är före detta norrlänning. Ni verkar så himla bra! Kämpa på /Kram

    SvaraRadera
  6. Läste precis repotaget om dig och din familj på expressen.se

    Skickar över tankar och styrkekramar till er alla ♥

    SvaraRadera
  7. Ja, du är en helt fantastisk mamma!!!
    Och kvinna!!!
    Måste ses snart!!

    SvaraRadera
  8. Läste det fina reportaget om er...ni är så otroligt starka. Och Stella är helt underbart söt :) Hoppas att vi kan komma upp till Falun snart och hälsa på er. Många, många kramar <3

    SvaraRadera