onsdag 23 januari 2013

Jobba?

Godkväll!

Igår var jag ute och åt med två fina vänner. Var väldigt välbehövligt att få komma ut lite, vara vuxen och prata om allt mellan himmel och jord.

Det är underbart att vara hemma med Stella, men det är inte alltid så kul när man inte har nåt att göra. Jag är en person som mår bäst av att ha saker att göra, även fast jag är matt och trött. Jag blir mycket piggare om jag har nåt planerat. Dessvärre är det sällan så, så jag går här hemma och blir ganska uttråkad. Vissa dagar är det skönt, men för det mesta inte. Ska söka dagisplats till Stella och om jag håller mig så här "pigg" så funderar jag på att börja jobba lite, väldigt lite. Bara för att få komma ut, få lite rutiner. Kanske en dag i veckan bara, men det är alltid nåt. Tycker synd om Stella också, som alltid är hemma med tråkiga mig. Inte är jag någon rolig morsa i alla fall.

Nu ska jag plocka undan lite medan jag mutar Stella med ost. :-)

Hoppas din dag har varit bra. Jag har haft en rätt kämpig dag med många funderingar...

Ikväll kommer våra vänner på besök, mycket trevligt!!!

Nu ska jag sluta fundera och rycka upp mig!!

Kram till dig!

5 kommentarer:

  1. Tro mig, även 'friska' mammor är astråkiga o trötta. Och deppiga..... Man tänker alldeles för mycket när man går runt hemma ensam med ett litet barn..... Dagis kommer bli jättebra, för er båda! / kram kristin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är väl så, man räcker aldrig till, man är inte tillräckligt rolig eller bra. Jag tror och hoppas att Stella kommer att tycka om dagis, för hon älskar andra barn. :-)Hoppas du får en bra dag! Kram! /Cathrine

      Radera
  2. Hoppas du hittar en trevlig dagis plats åt Stella och att du kan börja jobba lite...piggar säker upp vardagen med lite annat än bara vara hemma/Kram L från Finland

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hoppas verkligen det! Vi har två dagis väldigt nära där vi bor, så jag hoppas vi kan få nåt av dom, skulle underlätta otroligt mycket. Tack för din kommentar! Kram! /Cathrine

      Radera
  3. Tror att du tänker rätt. Blir bar för dig att få både lite input och feedback från andra vuxna på ditt jobb. Och Stella får lite omväxling på dagis. Blir spännande för både henne och dig.

    Så din flicka gillar ost. Bra för tänderna :-)

    Allt gott till dig från Catharina

    SvaraRadera