fredag 30 mars 2012

Uppfinning

Jag har gjort en uppfinning till Stella, en mycket smart sådan om jag får säga det själv. :-) Jag har tejpat ihop två  liggunderlag så hon kan ligga på dom och leka istället för att ligga på filtar. Filtarna åker bara runt och fastnar under henne när hon försöker röra sig. Hon var mycket nöjd igår när vi la ner henne. :-)



















Igår var jag och Stella (Stefan jobbade) på öppna förskolan, där vi träffade Marlene, Mio och Ted. Jag och Stella kom lite sent, men vi fikade och lekte lite i alla fall.
Efter det var vi till BVC för vägning, mätning, läkarbesök och vaccination. Hon blev så klart jätte ledsen när dom stack henne och det gjorde väldigt ont i mammahjärtat. :-) Hon växer så det knakar, är 63 cm lång och väger 6610 gram nu. Ingen liten tjej som ligger under på kurvan längre.



















Nu ska jag plocka undan lite här hemma, vika undan tvätt och sen kladda på lite smink. Stellas mormor är på väg hit för imorgon ska Stellas föräldrar på festligheter, ska bli mycket trevligt!



















Sist men inte minst så lägger jag upp en liten bild på morsan från igår. :-)

Önskar dig en trevlig fredag!
Jag önskar att alla njöt av livet och inte tog det för givet. Man vet aldrig när livet tar slut, det kan gå fort.
Jag är så oerhört glad och njuter för varje dag, timme, minut, sekund jag får vara kvar och känna mig pigg.

Kram till dig!

4 kommentarer:

  1. Massor med kramar till dig världens bästa
    svärdotter...hoppas ni får en trevlig kväll
    i morgon!

    SvaraRadera
  2. Himla smart uppfinning :) Vad fin du är! och Stella är ju så söt! Ha de supertrevligt imorrn, antar att det är bandyfest? vi ska också på årsfest imorrn, synd att vi inte skulle på samma bara ;) kram

    SvaraRadera
  3. En mycket smart uppfinning är det, gu vad du är smart! :) <3

    SvaraRadera
  4. Det var ju himla clever av dig att komma på det tycker jag!
    Vad roligt att ni har börjat gått på öppna förskolan och att ni har sällskap där! Det gör det så mycket trevligare:)

    Duktiga ni är att skaffa barnvakt så att ni kommer ut lite tillsammans du och Stefan! Hoppas att ni får det trevligt imorgon och att ni får en skön helg i övrigt!

    Kramar!

    SvaraRadera