måndag 11 juni 2012

Att kämpa

Det finns inget annat för mig än att kämpa. Kämpa för att finnas länge till, kämpa för att få vara hyffsat pigg, kämpa för att finnas för min familj.

Men ibland är jag bara så jävla less på att kämpa! På att varje morgon försöka få i mig vitaminer och annat för att orka, på att känna mig fysisk svag.
Jag har alltid tränat, alltid varit fysisk stark, sprungit och aldrig haft problem med att orka. Att helt plötsligt bli fysisk svag, att få springa efter alla jag går med för att jag är långsam, att ibland bli helt slut av att bara vara på stan kan jag inte förknippa mig med. Jag vill inte! Jag har aldrig saknat att få springa mig riktigt jävla slut, att få styrketräna tills kroppen skakar så mycket som nu, nu när det är för sent...

Igår kväll pratade jag och Stefan mycket, det var skönt! Jag älskar dig Steffo! Är så glad att jag får vara med dig!

Idag åker jag, mamma och Stella till Uppsala. Har inte packat en grej än. Får ingenting gjort, har inte riktigt orken. Kanske finns orsaker, för ev har jag en infektion och då blir man matt och trött. Har fått antibiotika, så jag hoppas att jag mår bättre snart.

Jag vill tacka för alla fina kommentarer! Det värmer verkligen att läsa dom och jag blir så glad! Tack!!!

Nu måste jag äta frukost och ta tag i den här dagen.

Tack för alla fina människor som finns i mitt liv!

8 kommentarer:

  1. Ni är så himla fina. Har sagt det förr men säger det igen. Du Cathrine, är en fantastisk människa och jag är glad över att DU finns i mitt liv. Saknar er <3

    SvaraRadera
  2. Du är helt fantastisk Cathrine. Det är fruktansvärt orättvist att varje dag måste vara en kamp för dig, för er! Man önskar verkligen att man kunde ta den kampen åt er. Jag blir lika imponerad av er varje gång vi ses. Jag har sagt det förr och säger det igen. Ni är helt otroliga och jag är så glad att ni finns i mitt liv. Jag tänker på er hela tiden vännen och jag finns ALLTID här om det är något. hoppas att strålningen går bra!

    Jättemånga styrkekramar från mig!
    Puss & Kram! <3 <3 <3

    SvaraRadera
  3. Du är en helt fantastisk människa min älskade vän. Åh, vad jag önskar att det onda skulle försvinna. Du/ni om någon är värd all lycka och godhet i livet. Vi älskar er så mycket! Vi har alltid varandra trots att det är många mil mellan Falun och Göteborg.

    Famnen full av det varmaste kramarna.

    SvaraRadera
  4. Cathrin, jag känner dig inte, hittade din blogg för några månader sedan och tittar in här hos dig i bland. Du kämpar på så starkt och bra! I en frisk människas liv går orken upp och ner så dina ups and downs är mer än förståliga. Jag har inte läst någon klagan här, du berättar bara fakta om det jobbiga du måste genomgå. Tänk på att du utför ett 150% jobb med alla behandlingar du måste genomgå. Det måste vara urjobbigt att vara tvingad att följa sin dagsform och göra det man orkar och inte kunna planera fritt vad man vill göra, speciellt som ung mamma. Den dagen de hittar botemedlet mot cancer vill jag uppleva!!

    /Elisabeth

    SvaraRadera
  5. Cathrine du är helt fantastisk, jag blir så imponerad av vilken underbar människa du är. Tänker så ofta på dig, Stefan och lilla Stella!

    Många styrkekramar från Enviken...

    SvaraRadera
  6. Du är fantastisk! I Love you <3

    SvaraRadera