onsdag 5 september 2012

Det är inte rättvist!

Idag har det varit en rätt tuff dag... Jag har tidigare läst två bloggar om tjejer som kämpar mot cancern, men pga att jag bara började tänka massa dumma tankar och mådde sämre slutade jag läsa. Idag gick jag in på en av tjejernas blogg för att läsa. Kan säga att jag fick en chock när jag insåg att hon inte lever längre. En 27 årig tjej med en son på 2 år. Fy fan!! Det var inte en lätt förmiddag kan jag säga. Har känt mig lite nere hela dagen... Livet är så jävla orättvist!

Inte gjorde det saken bättre av att jag såg att den andra tjejen/kvinnan inte heller lever. Jävla sjukdom!

7 kommentarer:

  1. Åh gumman. Förstår att det inte är lätt att läsa. Det är en jävla sjukdom rakt ut sagt. Man får ta en dag i taget. Stor kram <3

    SvaraRadera
  2. fuck cancer! livet är så oträttvist! sänder många kramar till dig. hoppas vi kan ses snart. jag saknar er alla i falun så mycket! / anne

    SvaraRadera
  3. Ja usch gumman! Jag antar att det är Sophies och Elisabeths du kanske har läst, jag har också följt dem en tid.. Men man ska inte läsa, precis som du säger det blir deppigt.
    Man måste fokusera på det man har och ta dag för dag, ingen av oss vet vad morgondagen för med sig därför ska man fylla sina dagar med liv och sånt som är bra för en själv.
    Massa kramar!!

    SvaraRadera
  4. Usch, förstår att det var jobbigt att läsa. Livet är så jäkla orättvist. Hatar cancer. Massor av styrkekramar <3

    SvaraRadera
  5. Ja, hjärtat det är en jäkla sjukdom rent ut sagt men som vi sagt förut så måste du/vi tro, hoppas och kämpa. Det sista som överger oss är ju hoppet och vi hoppas så innerligt att det funkar med att stoppa upp skiten i många många år. Vi har ju vår lilla solstråle, Stella som hjälper oss och man behöver bara se på henne så blir man glad. Du är en otrolig kämpe och så stark och levnadsglad så du kommer att fixa det. Tusen kramar fr mamma och pappa

    SvaraRadera
  6. Ja det är klart det måste kännas så. Men vi alla tror och hoppas att det ska finnas mycket tid.
    Du om nån har det som krävs för det!!!
    Fina du!
    Kramar!!

    SvaraRadera
  7. Men DU lever, här och nu. Och kommer göra MÅNGA år till. Försök att inte låta dig påverkas av hur det går för andra. Ha inställningen att DU klarar dig.....det fungerar för mig :)
    Mvh Carro (blogg.mama.nu/milosmamma)

    Psst. Det skulle vara intressant att läsa om hur du mår runt omkring cancern och så...:)

    SvaraRadera