måndag 24 september 2012

Fixa och dona och klaga

På onsdag fyller vår älskade Stella 1 år. Det är endel att fixa inför dagen, vill ju att det ska bli bra. Idag har jag städat hela lägenheten medan Stefan, Stella och Stefans kompis Erik har varit och handlat och varit på stan. (jag körde ut dom) Snart ska jag baka, lite nervös måste jag säga att jag är. Är ingen bakmorsa direkt. :-)

Annars rullar det på. Har mina vanliga krämpor, ibland värre, ibland bättre. Orkar det mesta, men med viss ansträngning. Det gäller att inte ge sig bara för att det tar emot. En sak jag har tänkt på är att om man har ont jämt, känner sig mer eller mindre matt varje dag och är trött hela tiden, då klagar man oftast inte. Är man däremot frisk och har ont någonstans eller är trött, då jävlar klagas det till höger och vänster! Ibland blir jag såå less på allt klagande. Inte för att jag har det värre, men för att folk klagar för ingenting och inte nöjer sig med att säga det en eller två gånger, nä, det ska ältas, så ibland har man bara lust att be personen hålla käften! :-) Så var du en gör, klaga inte i min närhet, haha, skojar bara! :-)

Förresten så växer håret som bara den, så igår toppade min vän Lisa det och det blev mycket bättre. Stella blev också klippt, så nu ser hon inte ut som Einstein längre. :-)

Nu ska jag läsa Leva & Bo innan det är dags att baka.

Ta hand om dig!

2 kommentarer:

  1. JO men fasen vad sant det är det du skriver! Jag brukar säga - De som har rätt att gnälla undviker att klaga säger knappt AJ! men de som har fått en liten fjärt på tvären en förmiddag ältar och suger på den som faan i flera veckor! (ursäkta språket)
    1 åringen får en fin fin dag - det är jag övertygad om!! :-)
    /Elisabeth W

    SvaraRadera
  2. Hipp, Hipp Hurra för Stella idag!! Grattis till dig och dina föräldrar!!

    Så nu undrar man, hur blev bakningen och blev dagen som du önskat?

    Jag tycker du ska lägga upp en ny bild på håret för jag blev nyfiken!:-)

    Klaga på du gumman!Det har du all rätt till!
    Vi som har en frisk kropp skall egentligen ha en smäll varje gång vi gnäller! Å vissa lite oftare än andra;-)

    Massa kramar!!

    SvaraRadera