onsdag 24 oktober 2012

Ensamkväll

Ikväll har jag en ensammyskväll. Stefan jobbar natt, Stella sover och jag ska måla naglarna. Måste göra naglarna snygga, för på lördag ska jag och Stefan på 50 års fest. Farmor kommer hit och myser med Stella, jag och Stefan ska bo på hotell och njuta. Ska bli väldigt trevligt! Synd att man inte kan göra nåt med håret bara. Fina Lisa ska toppa det lite på fredag, så lite bättre blir det i alla fall. Kanske man skulle ta och färga håret? Någon som har något tips på färg?

Vilken tv-kväll det är idag! Bonde söker fru nu och Berg flyttar in sen. Härligt!! :-)

På fredag ska jag få blod igen. Tog blodprover idag och blodvärdet är lite lågt, dock inte lika lågt som förra gången. Jag är bättre på att känna efter nu. Finns ingen anledning att kämpa och kämpa tills det inte går mer, då är det så mycket bättre att jag får blod tidigare. Tack alla fina människor som lämnar blod, så att en sån som jag får må lite bättre! Tack!

Nu måste jag måla naglarna. :-)

3 kommentarer:

  1. Härligt med lite vuxentid och festligheter! Bra att ni unnar er lite hotell och grejer också.
    Jag tycker du har varit jättefin i den färgen du haft senast! Kör på den om du inte vill testa nått nytt! Kanske lite hårmascara på det;-) Haha!

    Jag ska börja lämna blod nu, jag är tydligen 0 pos så mitt blod kan man ju ge till det flesta.
    Det är som mormor säger som får blod, "Jag har gett blod i alla år, å nu får jag tillbaka det".

    Hoppas att du och Stellis har en mysig dag!
    Kramar!!

    SvaraRadera
  2. Hej min man har samma skit sjukdom som du har. Han blev sjuk för sju år sedan och har fått ett återfall efter dessa år. Jag förstår vilket helvete ni lever i. Kram på Er . Det vore intressant att veta om cellgifterna har hjälpte dig./ Petronella

    SvaraRadera
  3. Helt rätt. Känns skönt att veta att man gör insats som blodgivare även om du antagligen inte får mitt blod eftersom jag lämnar här i Sundsvall och har så gjort i 25 år. Ha det så bra hjärtat, längtar så mycket efter er. Kramar mamma

    SvaraRadera