onsdag 10 oktober 2012

Läkarbesök

Idag har jag varit på sjukhuset och träffat "min" läkare. Är såå skönt att slippa åka till Uppsala för att träffa henne. Tur hon jobbar här i Falun ibland. Blodproverna som togs imorse såg bra ut. Blodvärdet har gått upp, så nu ligger det över 100 igen och det märks. Slog till och med pers när jag gick till sjukhuset idag, det ni! :-)

Här hemma är det annars full fart på Stella. Hon är överallt och ingenstans. Speciellt där hon inte får vara. :-)

Jag funderade lite i natt... På om jag skulle varit en bättre mamma om jag vore frisk... Kom fram till att jag kanske skulle varit lite roligare med tanke på att jag skulle orka leka mer, sitta mer på golvet och leka med Stella, men jag tror inte jag skulle varit en bättre mamma på andra plan. Den enorma kärlek jag känner för Stella och som jag tror jag visar henne är nog mer tydlig nu för att jag vet hur sårbart livet är. För att jag inte vet hur länge jag får finnas till för min underbara dotter. Jag är så glad över allt jag får uppleva. Något nytt hon gör varje dag. Jag är en otroligt stolt och lycklig mamma till världens underbaraste unge!!

3 kommentarer:

  1. Vet du, en mammas utmaning är att alltid ha lite dåligt samvete över att man skulle kunna vara lite roligare, lite bättre, lite mer pedagogisk etc. Men jag tror att att man bara ska släppa sånna tankar.
    Jag är övertygad om att du ger Stella allt hon behöver och mer därtill!! Trots att du inte är på topp alla dagar och orkar lattja, men det gör inte friska människor heller.
    Jag tror också att du är tydligare i din kärleksyttring.
    Jag har tack vare dig blivit bättre och tydligare med att visa min kärlek till killarna och jag tar inte varje dag som självklar. Vem vet vad morgonen för med sig, men vi vet vad vi har idag!
    <3
    Kramar!!

    SvaraRadera
  2. Ja! Världens bästa läkare alla gånger! :D

    SvaraRadera