fredag 7 december 2012

Jag saknar dig mindre och mindre...

Jag tycker inte om den här låten... Får en klump i magen varje gång jag hör refrängen...


Jag går i vinterskor på hösten
Alltid förberedd för storm
Jag kan tänka tills det knappt finns nått kvar
Jag har känslor utan uppehåll
Jag har förlorat en tävling
Men vunnit ett val
Har bestämt att stå helt utanför det där som jag blir ledsen av

Jag saknar dig mindre och mindre
Det kommer annat emellan och det är bra
Jag saknar dig mindre och mindre
Jag har glömt dig en vacker dag

När jag träffat gamla vänner har jag ingenting att säga dem
Dem ställer för många frågor och jag, jag bidrar inte med nån
Och jag kan ångra det lilla jag säger
Eller dra ett allvarligt skämt
Jag tycker mig höra vad dem tänker
Är hon sådär jämt

Oh jag saknar dig mindre och mindre
Det kommer annat emellan och det är bra
Jag saknar dig mindre och mindre
Jag har glömt dig en vacker dag

Jag kan sitta själv i parken
Tills solen har ändrat färgen i mitt hår
Jag kan offra allt jag har för ingenting
Jag sträcker mig så långt det går
Men jag behöver dig kom hit och rör om
Jag behöver nått att skriva om

Jag saknar dig mindre och mindre
Det kommer annat emellan och det är bra
Jag saknar dig mindre och mindre
Jag har glömt dig en vacker dag
Jag saknar dig mindre och mindre
Det kommer annat emellan och det är bra
Jag saknar dig mindre och mindre
Jag har glömt dig en vacker dag

5 kommentarer:

  1. Nej men fy vilken "tonårskärleksdepplåt".

    En älskad glömmer man aldrig...!<3

    SvaraRadera
  2. Inte sant man glömmer ALDRIG någon man älskat, så det så. Kramar mamma

    SvaraRadera
  3. Instämmer med kommentaren ovan. Den man älskar eller en gång har älskat har en given plats hjärtat och därmed också i minnet. En låt, en doft, en plats eller en dröm - allt det väcker minnen och känslor till liv. Livet ut.

    SvaraRadera
  4. Din mamma skrev något väldigt klokt <3 Den som älskat aldrig glömmer,den som glömt ej älskat har,den som älskade och glömde, visste ej vad kärlek var. Saknar er! Puss puss

    SvaraRadera
  5. Den låten gav mig ångest förut med. När jag inte visste hur det skulle gå för mig. Funderade på om det var så min pojkvän skulle tänka...

    SvaraRadera