måndag 11 mars 2013

Cellgifter!

Idag har jag fått min andra cellgiftsbehandling. Blev inte lika trött denna gång, men ändå trött. Mamma och Stella var med även denna gång. Jätte bra att mamma kan vara med när Stefan inte har möjlighet.

Vilar och får cellgifter. Stellis leker. :-)

Underbara unge som inte har någon aning om den fruktansvärda jävla sjukdom hennes mamma har!

Idag fick Stella smaka våfflor för första gången. Det tyckte hon väldigt mycket om. :-)


Nu ska jag dricka lite kaffe.

Ta vara på ditt liv, du lever bara en gång och det är inte säkert att det blir så långt som du har tänkt dig... Det är otroligt viktigt att leva här och nu och uppskatta det man har. Självklart är vissa dagar sämre än andra, men det finns alltid något positivt varje dag, glöm inte det!

Kram till dig!

7 kommentarer:

  1. Åh. Det är så fruktansvärt orättvist. Ännu värre är det att man inte kan göra något åt det...förutom att leva här och nu och glädjas av den tid man får. Jag har redan börjat klaga på vardagen 5 månader efter sista behahandling. När jag läser din blogg får jag plötsligt en positiv inställning till allt igen! BAMSEKRAMAR

    SvaraRadera
  2. Hej Cathrine... Jag har följt din blogg sen jag läste om er i tidningen... Jag blir så berörd när jag läser det du skriver, har själv en liten kille i samma ålder som er fina Stella. Jag hoppas av hela mitt hjärta att du får många, många år tillsammans med din lilla familj... Jag tror på dig! Din vilja och fina inställning kommer du långt med! Kramar från Petra...

    SvaraRadera
  3. Hej Cathrine!

    Läser din blogg och skickar massor av kramar till dig!

    /katarina

    SvaraRadera
  4. Du är en kämpe!! Styrkekramar i massor till dig, din man och underbara dotter.
    /Jenny

    SvaraRadera
  5. Hej Cathrine,

    Jag hoppas verkligen att ett under sker så du får vara med om din lilla Stellas uppväxt. Så oerhört tragisk att denna förbannade cancer drabbar unga människor som borde ha hela livet framför sig. Sänder massor av stärkande kramar till dig och din fina familj. Så länge det finns liv finns det hopp!!

    Kram Isabella

    SvaraRadera
  6. Du är verkligen en kämpe Chathrine och en god förebild för andra som har det svårt. Din, trots allt, positiva energi smittar av sig till andra.
    Kram
    SO-Petra

    SvaraRadera
  7. Du är fantastisk Katten! Glöm aldrig det. <3 Kramar Marie.

    SvaraRadera