måndag 18 mars 2013

Ont!

Hej på dig!!

Hoppas du mår bra!

Här hemma är det väldigt tyst och tomt just nu. Stefan jobbar och Stella sover. (just nu i alla fall :-))
Idag har vi inte gjort mycket alls. Stella vakade lagom till vi skulle lägga oss igår, så det blev sent och dessutom hade hon en lite jobbig natt. Det enda som fick henne att sluta gråta igår kväll var låten för Com Hem (surfa Com Hem-style). Jag och Stefan satt på Stellas sovrumsgolv och log åt våran underbara dotter. :-) Hon är helt fascinerad av den låten. :-)
Jag passade på att sova lite jag med när Stella sov middag idag. Nackdelen med det är att dagen försvinner så snabbt. Blir ingenting gjort. Men men, vi har i alla fall varit iväg och handlat, alltid nåt. :-)

För en vecka sen ungefär började jag få väldigt ont i min rygg/bäckenet/benet. Vet inte riktigt vart det sitter. Ont som bara den gör det när jag går. Blir såå less, för när jag hade fått bukt på den "vanliga" smärtan som jag har i benet, dyker en annan, värre smärta upp. Testade att ta mer smärtstillande idag, men det hjälpte inte. Fel sorts smärtstillande kanske..? Är livrädd för allt som har med morfin att göra. Blev "lite" överdoserad när jag låg inne för ca 1,5 år sedan och sen dess är jag väldigt rädd för att bli "borta" i huvudet. Struntar hellre i att ta något alls, vilket inte heller är bra. Är inte alls lika glad när jag har så här ont och jag vill inte göra många knop. Sitter hellre hemma i soffan eftersom det gör minst ont. Så jävla tråkigt! Och ingen bra mamma blir jag heller. Är svårt att förklara hur otroligt mycket smärta påverkar hur man mår. Man blir trött, orkeslös, matt, lättirritetad och är inte alls sig själv. Ska kolla med läkarna om smärtstillande imorgon. Jävla pisscancer!
Kan det inte bara räcka som det är!!?

Nu ska jag försöka rycka upp mig lite. Tänkte lägga mig tidigt och titta på "Familjen Annorlunda" i sängen. :-) Hoppas bara att lillgumman sover. :-)

Ta hand om dig! Kom ihåg att du är värd det bästa!

6 kommentarer:

  1. Hej Cathrine! DU är värd det bästa! Jag håller med dig... jävla pisscancer! Hoppas smärtan försvinner snart så du får en massa härlig energi över till dig själv och din fina familj! Kram till dig!
    Petra

    SvaraRadera
  2. Jag vill skicka dig en styrkekram. Tänker på dig!
    Elisabet i Sundsvall

    SvaraRadera
  3. Hej Kära Cathrine! Du är så bra och tålig, jättebra på att kämpa. Jag tänker mycket på Dig och önskar väldigt mycket att det onda skall försvinna om någon dag. Det känns väl en hel del efter behandlingen Du fick förra måndagen, 7-10 dagar efter har jag hört. Det är lätt för oss att säga kämpa på men det är nog så det är, inte lägga av. Nu kan Du se fram emot nästa måndag, Din födelsedag, Din 28-årsdag. Grattis i förhand! Jag hör av mig. Jag håller de två tummar jag har, väldigt hårt.Kram till Dig,Stefan och lilla Stella/mormor i Hindås.

    SvaraRadera
  4. Du är verkligen inte en sämre mamma för att du inte orkar lika mycket! Troligtvis är du en mycket mer engagerad mamma eftersom du tar vara på stunderna ni har ihop. Men jag vet precis hur du känner dig. Det är lätt att få dåligt samvete fastän man inte alls borde ha det. Det är inte ditt fel att du är sjuk. Stella kommer se dig som en superhjälte när hon får reda på allt du gått igenom! Jag är säker på att hon känner sig nöjd och hur trygg som helst. Ni verkar vara en underbar familj.Kram Carro

    SvaraRadera
  5. Du är världens bästa mamma Cathrine! Och man verkligen ser på Stella hur mycket hon älskar dig!!! Det gör jag med <3 Kram Marie.

    SvaraRadera
  6. Hoppas det är ok med dig.
    Skickar massa styrkekramar till dig!
    Önskar dig en fin helg med familjen!

    SvaraRadera