måndag 5 mars 2012

Stark?

Jag tycker om den här texten. Den stämmer så bra. Vad har man egentligen för val? För oss rasade våra liv samman i juli 2011. Det vi fick gå igenom önskar jag inte min värsta fiende. Att en läkare säger till oss att vi har helgen på oss att ta ett beslut om att göra abort (var i vecka 21 och hade precis fått reda på att cancern var obotlig) var nog den värsta upplevelsen i allt det fruktansvärda. Hur skulle jag/vi kunna ta bort vår dotter som vi känt och sett sparka!!? Vår efterlängtade dotter!! Det hade aldrig gått, vi hade aldrig gjort det och idag är jag så otroligt glad och tacksam för att jag är mamma och får uppleva den gränslösa kärlek som aldrig kommer ta slut...

Jag/vi bestämde på en gång efter beskedet att jag hade cancer att vi skulle kämpa och vinna över den. Det fanns inget annat. När sedan beskedet kom att den var obotlig var det inte längre lika lätt. Vadå obotlig? Kommer jag aldrig att bli frisk? Tankarna var så många och rädslan enorm. Det var ju inte så här det skulle bli.

Bara att förstå att jag har cancer är otroligt svårt. Att acceptera alla biverkningar likaså. I en sån här situation tycker man att utseendet knappast har någon betydelse, men det har det. Varje gång jag ser mig i spegel reagerar jag, för jag tror fortfarande att jag ser ut som förut... Jag vill se ut som förut.

Jag kommer aldrig att ge upp! Jag har bestämt mig för att vara med länge till. Se Stella växa upp, leva med min underbara man och vara en familj. Jag är tacksam och så otroligt glad att jag mår bra och orkar så mycket som jag gör. Jag önskar att jag får må bra lääääänge till!

Tack alla fina människor som finns i mitt liv!

Tack Stefan! Du och Stellis betyder allt!

Mina älsklingar

9 kommentarer:

  1. Hej, hjärtat. Hållet med dig och förstår att det aldrig fanns alternativet abort. Vi blir så oerhört glada varje gång vi träffar och även får en bild eller video på detta lilla charmtroll �� Tror att Stella hjälper oss alla att klara detta vi måste gå igenom och har gått igenom sedan förra sommaren. Vi har ju även ett helt underbart bröllop att se tillbaka på. Precis som du säger så är det viktigaste att kämpa och aldrig ge upp. Vi skall kämpa tillsammans. Kramar i massor mamma, svärmor och mormor

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ja du Cathrine..... en kämpe det är du.Jag har en kompis som fick denna bedrövliga obotliga sjukdom och läkarna räknade bort henne ett x antal ggr men liksom du en riktig kämpe och hon kämpade i 10 år. Av henne fick jag lära mig att man ska vara glad för det lilla.... Tänker på dig/er varje dag

    SvaraRadera
  3. Älskade vän, du är så fantastisk! Du och Stefan är så fina tillsammans, ett bevis på äkta kärlek! Mååååååånga kramar!

    SvaraRadera
  4. Stella blev till trots att din kropp redan var sjuk, ni ställdes inför ett omänskligt val men hon hade gett sig till känna redan innan och jag förstår att abort aldrig var ett alternativ, hon föds in i en kaoitisk tid och har klarat sig fantastiskt genom sin prematura tid. En sådan kämpar anda ärver man, så det är inte bara utseendemässigt hon är lik dig! En så stark tjej måste ha två starka föräldrar! De bästa såklart! Du är fantastisk!!!

    SvaraRadera
  5. Du har en så ofattbar styrka att du får mig att tro att allt är möjligt. Jag önskar så innerligt att du får fortsätta att må bra i din kamp. Vi tänker på er varje dag och sänder så många styrkekramar och goda tankar som vi bara kan! Amor vincit omnia. Många kramar från Kungälv!

    SvaraRadera
  6. Du har börjat blogga igen, till mina stora förtjusan!

    Precis som det ordspråket, precis så är det. När man ställs inför omänsliga val och orättvisa livsöden...
    Du är så stark och är en förebild, helt klart!
    Njut...varje minut.

    Kram vännen <3

    SvaraRadera
  7. Ni är så fantastiskt underbara. Tänker på er ofta, allt ni har gått igenom och går igenom. Och så har ni skapat en sån fin skatt, lilla Stella :) Jag tror på att du kommer kämpa och få en lååång oförglömlig tid med familjen, och en dag framöver snart vill jag träffa er igen, så längesen jag träffade stellis:)
    En stor kram

    SvaraRadera
  8. Du är den största kämpe jag känner och en förebild. Hela din fantastiska familj är utöver det vanliga. Jag älskar er och är så tacksam för att ni är en del i mitt liv.
    Har varit in här flera gånger och hoppats på att se ett nytt inlägg, välkomnen tillbaka! Stor kram till er alla tre❤/Anna-Lena

    SvaraRadera
  9. Jag är så glad att du är tillbaka. Att jag får vara med lite, fast jag ändå ganska långt bort. du är en fantastisk kämpe o ni är världens finaste! Jag tänker på er så himla ofta o önskar att jag bodde närmare! Jag längtar tills jag får träffa er! Jag kommer till falun i helgen o hoppas att ni är där så jag får krama om er!

    Många styrkekramar till dig/er! / Anne

    SvaraRadera