onsdag 12 september 2012

Ny vagn

Idag har Stella fått en ny vagn, en sittvagn. Jag känner mig mycket nöjd med köpet. :-) Stefan har varken sett eller kört vagnen då han är på utbildning, men han kommer bli såå nöjd. :-) Det blev en Britax B-Agile. En otroligt lätt och smidig vagn. Jätte lätt att fälla ihop, vilket jag behöver då jag inte orkar/kan lyfta i vår andra vagn i bilen pga att jag har ont i ryggen av bl.a. dränaget och tumören. Jag och Lisa gick en premiärtur med vagnen på stan och vilken upplevelse. Var så otroligt lätt att styra och köra. Vår andra vagn har fyra fasta hjul, medan den här har två rörliga fram.

Stella i sin nya vagn. Go och gla! :-)

Nya vagnen.


Idag har jag haft en fullspäckad dag. :-) Marlene och Ted kom imorse, efter ett tag gick vi på stan en sväng. Efter det mötte jag upp Lisa, vi gick och köpte vagnen och nu har vi precis ätit och lagt Stella. Kanske ska vara lite social nu. :-)

Trevlig kväll!!

2 kommentarer:

  1. Mycket roligt att se framåt när man promenerar... Sötnosen. Ja nu ska vi vara sociala säger vi så åker tv:n på... Hahaha. :)
    Trevligt dag i vanlig ordning. :)
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin vagn! Där ser hon ut att sitta bra! Antar att hon är helnöjd att sitta framåt också. Kunde hon det på förra också?

    Jag tycker det oftast är så med vagnarna att liggvagnarna är så mycket mer "bastanta/stabila" än vad sitt vagnarna är. Å när man väl kör sin gamla pärla och testar en ny så blir det sån skillnad:)
    Men blir inte du sentimenal av liggvagnen? Jag hade jätte svårt att sälja våra nu när vi bytte i våras. Det kändes som att jag sålde ett minne typ. Haha!

    SvaraRadera